Only the Ocean between Us Drive In 2
  • The Boulevard Drive In 2, Amman
  • Saturday 28 August 2021, 08:00 pm - 09:20 pm
Only the Ocean Between Us
Director: Khaldiya Amer Ali, Marah Mohammad Alkhateeb, Karoli Bautista Pizarro, Christy Cauper Silvano
Documentary – 2021 – 81 minutes – General Audience – Arab Premiere
USA, Jordan, Peru
Language: Arabic, Spanish, and Shipibo – subtitled in English
Cinematography: Khaldiya Amer Ali, Marah Mohammad Alkhateeb, Karoli Bautista Pizarro, Christy
Cauper Silvano
Editing: EB Landesberg, Laura Doggett, Tasneem Toghoj
Producers: EB Landesberg, Laura Doggett, Tasneem Toghoj, Lali Madueño Medina
Synopsis:
Two Syrian directors in Za’atari Refugee Camp, Jordan and two Indigenous Shipibo-Conibo directors in Lima, Peru correspond through film diaries in a cross-border project from Another Kind of Girl Collective.
“Only the Ocean Between Us” tells four profoundly personal stories of motherhood, displacement, and the power of both personal and communal resistance.

First-time Co-Directors’ Biographies:
Khaldiya Amer Ali is a Syrian filmmaker living in Za'atari Refugee Camp, Jordan. Her short film “Another Kind of Girl” (2015) premiered at Sundance and screened at Cannes and SXSW (South by Southwest). It won numerous awards, and was featured as a New York Times Op-doc. She won a 2015 Kassel Documentary Film Festival A-38 Production Grant. Her first feature-length film, “Only the Ocean Between Us” (supported by the Sundance Institute and Creative Capital), had its world premiere at Hot Docs 2021.

Marah Mohammed Alkhateeb is a Syrian filmmaker living in Za'atari Refugee Camp, Jordan. Her short film “Children” (2015) won numerous awards at film festivals. She also won a top award at Punto De Vista International Documentary Film Festival. More recently, she created a short film for the Thomson Reuters Association and completed a 360 film. Her first feature-length film, “Only the Ocean Between Us” (supported by the Sundance Institute and Creative Capital), had its world premiere at Hot Docs 2021.

Karoli Bautista Pizarro is a Shipibo-Conibo filmmaker, cultural practitioner and activist living in Cantagallo, Lima, Peru. Her short film “Escúchame Cantar” (2016) screened at the North Carolina Latin American Film Festival and Alice Fest. Her photographs were featured in an article in the Peruvian investigative journal Ojo Público about human rights issues in her community during the 2020 lockdown. Her first feature-length film, “Only the Ocean Between Us” (supported by the Sundance Institute and Creative Capital), had its world premiere at Hot Docs 2021.

Christy Cauper Silvano is a Shipibo-Conibo photographer, filmmaker and cultural practitioner living in Cantagallo, Lima, Peru. She co-directed the short film “Un Pedacito de la Selva en la Ciudad” (2015), which won an audience award at Mi Primer Festival, in Lima. Her photographs were also featured in the group exhibit “Fotos por el Cambio” at the Peruvian North American Cultural Institute. Her first feature-length film, “Only the Ocean Between Us” (supported by the Sundance Institute and Creative Capital), had its world premiere at Hot Docs 2021.

فقط البحر بيننا
إخراج: خالدية عامر علي، مرح محمد الخطيب، كارولي باوتيستا بيزارو، كرستي كاوبر سيلفانو
وثائقي – 2021 – 81 دقيقة – مناسب للجميع – عرض عربي أول
الولايات المتحدة، الأردن، بيرو
اللغة: العربية والإسبانية والشيبيبو – مع ترجمة إلى الإنجليزية
تصوير: خالدية عامر علي، مرح محمد الخطيب، كارولي باوتيستا بيزارو، كريستي كاوبر سيلفانو
مونتاج: إ.ب. لاندسبرج، لورا دوجت، تسنيم توغوج
إنتاج: إ.ب. لاندسبرج، لورا دوجت، تسنيم توغوج، لالي مادوينيو مدينا
عن الفيلم:
مخرجتان سوريتان من مخيم الزعتري في الأردن ومخرجتان من أصول شيبيبو-كونيبو في ليما، بيرو تتراسلن من خلال تصوير يومياتهن عبر الحدود في مشروع مع مجموعة فتاة من نوع آخر. يروي "فقط البحر بيننا" أربع قصص شخصية عميقة تتكلم عن الأمومة والهجرة وقوة المقاومة على الصعيدين الشخصي والمجتمعي.

عن المخرجات المشاركات (أول عمل):
خالدية عامر علي صانعة أفلام سورية تعيش في مخيم الزعتري للاجئين في الأردن. عرض فيلمها القصير" فتاة من نوع آخر" (2015) لأول مرة في مهرجان صندانس السينمائي، وتم عرضه في مهرجان كان ومهرجان ساوث باي ساوث ويست (SXSW)، وفاز بالعديد من الجوائز. وظهر أيضاً في مجموعة Op-docs التابعة لصحيفة النيويورك تايمز. حصلت خالدية على منحة إنتاجية A-38 من مهرجان كاسل للأفلام الوثائقية لعام 2015. تم عرض أول فيلم طويل لها، "فقط البحر بيننا" (بدعم من مؤسسة صندانس وكرييتيف كابيتال)، في مهرجان هوت دوكس لعام 2021.

مرح محمد الخطيب صانعة أفلام سورية تعيش في مخيم الزعتري للاجئين في الأردن. فاز فيلمها القصير "أطفال" (2015) بالعديد من الجوائز في مهرجانات مختلفة للأفلام. كما فازت بالجائزة الأولى في مهرجان Punto de Vista الدولي للأفلام الوثائقية. في الآونة الأخيرة، صنعت فيلماً قصيراً لجمعية طومسون رويترز وأكملت فيلماً بزاوية 360 درجة. تم عرض أول فيلم طويل لها، "فقط البحر بيننا" (بدعم من مؤسسة صندانس وكرييتف كابيتال)، في مهرجان هوت دوكس لعام 2021.

كارولي باوتيستا بيزارو صانعة أفلام من أصول شيبيبو-كونيبو وممارسة ثقافية وناشطة تعيش في كانتاجايو في ليما في بيرو. عرض فيلمها القصير "اسمعني أغني" (2016) في مهرجان كارولينا الشمالية السينمائي لأمريكا اللاتينية ومهرجان أليس. ظهرت أيضاً صورها في مقالة في الوكالة الاستقصائية أوخو بوبليكو حول قضايا حقوق الإنسان في مجتمعها أثناء حظر التجول عام 2020. تم عرض أول فيلم طويل لها، "فقط البحر بيننا" (بدعم من مؤسسة صندانس وكرييتيف كابيتال)، في مهرجان هوت دوكس لعام 2021.

كريستي كاوبر سيلفانو مصورة وصانعة أفلام من أصول شيبيبو-كونيبو وممارسة ثقافية تعيش في كانتاجايو في ليما في بيرو. شاركت في إخراج الفيلم القصير "قطعة صغيرة من الغابة في المدينة" (2015)، الذي فاز بجائزة الجمهور في مهرجان مي بريمير في ليما. ظهرت صورها أيضاً في المعرض الجماعي صور من أجل التغيير في معهد بيرو وأمريكا الشمالية الثقافي. تم عرض أول فيلم طويل لها، "فقط البحر بيننا" (بدعم من مؤسسة صندانس وكرييتيف كابيتال)، في مهرجان هوت دوكس لعام 2021.
 

SHARE THIS EVENT ON
Organized By   Amman International Film Festival